فهرست مطالب
مجله سینما و ادبیات
پیاپی 76 (آبان و آذر 1398)
- 240 صفحه، بهای روی جلد: 170,000ريال
- تاریخ انتشار: 1398/09/01
- تعداد عناوین: 59
-
سخنی با خوانندگانصفحه 4
- سینمای جهان
-
یادداشت امیر نادری درباره سهراب شهیدثالثصفحه 6
-
زندگی و آثار سهراب شهیدثالث با نگاهی به تاریخ سینمای ایران/ غریبه ای در این حوالیصفحه 8
-
زندگی و آثار سهراب شهیدثالث با نگاهی به تاریخ سینمای ایران/ غریبه ای در این حوالیصفحه 8
-
شهیدثالث و زندگی «روزمره»صفحه 14
- هیروگلیف
-
تاریخ ازریخت افتادهصفحه 22
- سینمای جهان
-
گفت وگو با فردیکه بروهایم هنرپیشه نقش لوئیزه/ او سد راه خودش بودصفحه 22
-
در جست و جوی فیلم های مستند سهراب شهیدثالث/ مستندساز نظاره گرصفحه 24
-
سهراب شهیدثالث: رگه های چخوفی، شاعرانه کردن ملال و یافتن پناهگاه در خانهصفحه 30
-
مفهوم دیستوپیا در سینمای سهراب شهیدثالث/ و تلخی میوه ای که در تابستان خوردیمصفحه 33
-
درباره ی سهراب شهیدثالث/ انسدادصفحه 36
-
ماهیت رئالیسم در فیلم های سهراب شهیدثالث/ شکسته شدن آینهصفحه 38
-
نگاهی به سینمای شهیدثالث/ کار-خانهصفحه 40
-
سفر به سرزمین سال های صفرصفحه 42
-
با نگاهی به «یک اتفاق ساده» و «طبیعت بی جان»/ سینمای بی چیزصفحه 45
-
یادنامه ی سهراب شهیدثالث: تاریخ یک جداگشتگی منحصر به فردصفحه 48
-
خاکسترنشین هاصفحه 52
- فیلم ها و احساس ها
-
سینمای نوین آرژانتینصفحه 55
-
جنبه های پرشمار سینمای نوین آرژانتینصفحه 62
-
شاگردان مدرسه ی سینمایی بوئنوس آیرسصفحه 65
- سینه فیل
-
مه 68؛ سینمای کنشگرصفحه 72
-
مه 68، من، ما و آنچه بر ما گذشت/ حق حرف زدن را گدایی نمی کنندصفحه 73
-
سینمای کنشگرصفحه 79
- هنر و سیاست
-
آرونداتی روی و جایگاه ادبیات در عصر فاشیسم نئولیبرال/ روح سرکش یک آنارشیستصفحه 84
-
دلبسته ی چه چیز باید بودصفحه 86
-
جایی برای ادبیاتصفحه 92
-
گفت و گو با آرونداتی روی/ نمی خواهم مفسر شرق برای غرب باشمصفحه 95
-
تنهایی نوام چامسکیصفحه 98
-
سخنرانی در شهر پورتو آلگری، برزیل، آرونداتی روی/ ستیز با امپراتور/ ترجمه:صفحه 102
-
کوشیدن و دانستن/ دیباچه ی کتاب «منطق عدالت بی منتها» نوشته آندرواتی رویصفحه 106
- چهره
-
هوشنگ آزادی ور: حاشیه ی حاشیهصفحه 110
-
هوشنگ آزادی ور بر صحنهصفحه 111
-
سرکردن با شعرهای هوشنگ آزادی ور/ خط خونی از گلوی یک ستاره ی تنهاصفحه 114
-
گفت وگویی منتشرنشده با هوشنگ آزادی ور/ سینما کلمه استصفحه 117
-
هویت ایران و ملی گرایی در مستند آندره مالرو و تمدن ایران در موزه ی لوورصفحه 119
-
مروری مختصر بر کارنامه ی کاری هوشنگ آزادی ور/ هنر دیدن شعرصفحه 123
- سینمای ایران
-
واروژ کریم مسیحی، شهرام مکری از ویژگی های سبکی کارگردانی در سینمای ایران می گویند/ سبک من، شناسنامه ی منصفحه 131
-
سبک ها و شیوه های کارگردانی در سینما/ شیشه و الماسصفحه 144
-
خلق مولفه های مشترک بر بستر کنش بی غایتصفحه 148
- تقویم های شخصی
-
مقاله ی شخصیصفحه 152
-
واژه نامه ی کهنهصفحه 158
- نقد و بررسی
-
میزگردی درباره نفت و داستان با حضور قباد آذرآیین، یارعلی پورمقدم، کی هان خانجانی، غلامرضا رضایی/ مسجدسلیمانی ها سر گنج نشسته اندصفحه 161
-
نگاهی به چهل داستان برآمده از نفت/ خون سیاه در داستان ایران/ از داستان کارگری نفتی در دهه چهل تا داستان حاصل از درآمد نفتی در دهه هشتادصفحه 170
-
سینماهای شرکت نفت در آبادانصفحه 174
-
داستان مسجدسلیمان و شرکت نفتصفحه 180
-
مم رضا، کارگر پمپ هاوسصفحه 184
-
ای صنعت سوختنصفحه 192
-
پتروفیکشنصفحه 196
-
نفت و ادبیاتصفحه 198
-
روایت و تاریخ در پنج گانه ی عبدالرحمان منیف/ همه راه ها به شهرهای نمک ختم می شوندصفحه 200
-
داستان نفتصفحه 208
-
نقدی بر داستان بلند جزیره، نوشته پرویز مسجدیصفحه 216
-
بازخوانی قدیمی ترین سند مربوط به نفت در ایرانصفحه 218
- هیروگلیف
-
لحن شاعرانه ی کوچه ابرهای گمشده/ مشکل گرامری مصدقصفحه 224
-
نفت گرفتن از آب گل آلود/ دیلن تامس در آبادانصفحه 228
- نوبل
-
پسگفتاری بر اشعار عباس کیارستمی/ ئیدولا/ تصویرک های خردصفحه 230
-
مادر، وطن، سوگواری، زن و پیتر هانتکهصفحه 232
- نقد کتاب
-
نظری بر داستان دشت خاموش از میترا معینی/ راوی خاموشصفحه 235
-
مدرنیته: گذر از مسیحیت، بازگشت به پاگانیسمصفحه 237